Regnigt, lerigt, blött.

Hallå hallå:)
Idag har jag varit i stallet, gör ju min sista praktikvecka nu. Jag var där vid 9 som sagt, vi började med att mocka ur boxarna som de nya hästarna hade stått i under natten. Igår kväll kom det två nya ungston på 4 år till Bergahästen. Fancesa och den andra kommer jag inte ihåg namnet på (förlåt men alla spanska namn är svårt att minnas när det är flera nya hästar än de 2 att lära sig namnen på. Har man inte varit på Bergahästen på ca 3 veckor så missar man hur mycket som helst!). Hur som helst så tog vi in några hästar, fodrade, jag och Kajsa longerade lite, sedan har vi mest pysslat idag. Det har pissregnat hela dagen! Usch. Och mitt i gyttjan i paddocken så skulle jag och Kajsa provrida de nya stona:) Det gjorde vi! På med regnjacka säger jag bara! Francesa (stavning?) var hur mysig och söt som helst i sättet! Dock blev hon ganska rädd när jag drog ner stidbyglarna innan jag satt upp. Det slutade med att Linda fick hämta lite havre som hon fick tugga på medans jag sedan satt upp. Haha.

Hihi stona var hur trevliga som helst! De har ridits i alla gångarter innan, dock inte så mycket tror jag. Dess utom hade det varit olika ryttare på dem hela tiden och det hade inte blivit så mycket seriöst?
Jaja, dessa hästar kommer bli meganajsiga, det kan jag lova! Linda fotograferade mig och Kajsa, så får väl se om det kommer upp någon bild eller inte.

Det har varit en himla mysig dag trots regnet. Jag och Kajsa pysslade i sadelkammaren och fixade jättefint. Nu har de också börjat snickra och hålla på där de ska bygga ut. Japp, stallet ska byggas ut lite. Kommer bli helnice med fler boxar. Behövligt!  Får jobba 9-17.00 i morgon också om jag vill i stället för 12-20.00. Underbart! :)


Gammla närbild på Benidorm som traskade nyfiket mot kameran, vars farbror
tävlade OS i Aten 2004  med Ignacio Rambas. han har dess utom em halvbror
som var i särklass bäst av 4-åringarna på gemensam kvalitetstävlan för alla raser
2005, blev kvalificerad 2009, och är  rekommenderad ung hingst med högst dressyr-
koefficient av Jordbruksministeriet, för att han deltog i deras årgångstävlingar och fick
högsta poäng i dressyr. Bennidorms pappa är son till den kända Bizarro XIV (info från
Bregahästen.se). Haha vilket släkte!:) Bennidrom är en jättefin häst, och jäklar vilken
nacke han har fått nu! Helt underbar! Så fina steg han tar också. Och han är som en 
ren dröm att rida. Många fina hästar på Bergahästen, ja det kan dom faktiskt skryta med!;)


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag hade chansen att få en häst i födelsedagspresent.

Bara det att jag inte har råd att ha den :( så nu ska den åka till slakt:'(

2009-08-12 @ 11:15:55
URL: http://bondeprinsessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0