Mer häst

Ursäkta för att det bara har blivit hästinlägg på sistone!

För det första så måste jag skriva av mig det här; Jag får anfall på att mina snygga ridskor försvann i flytten!! Helt borta! Och de var ganska nya! Fan...... Blir galen! Och de jag har nu är sönder... Gaaah. Alla par jag har är sönder nu:( Måste köpa nya. Mina bra skor har ändå hållt länge som jag hade för ett bra tag sen... Men sedan hade de gjort sina sista dagar. Och efter det har det bara blivit att jag har köpt billigare från Hööks. Aldrig mer! Hööks må vara bra priser men kvaliten är ju en annan sak...

För det andra min dag;
Var i stallet 9. Pysslade lite, sedan red jag och Kajsa 4-åringarna. Jag på Franseca och Kajsa på Arbera:) Vi red på gräset, gick bra. Francesa ville inte riktigt böja sig men allteftersom att tiden gick på det lilla passet så fick jag böjt igenom henne rätt bra. Mot slutet var hon äntligen villig att samarbeta mer och då sökte sig neråt och blev lite finare. Man fick jobba henne ungefär på samma sätt som Iver. Iver är svår att böja igenom. Linda sa att jag och Kajsa var jätteduktiga och tyckte att vi red dom bra:) Vi ska få rida dom resten av veckan. Najsigt najsigt! 

Sedan longerade vi ett par hästar var, den nya praktikanten fick vara med och titta på, samt vara lite medhjälp åt den som hade en jobbig häst.  Dudo slet sig ett par gånger och betedde sig som en jag vet inte vad... Vi longerade i grässlussen med öppen grind, men Dudo visste inte att den var öppen sån tur var;) Vi misstänkte att han gjorde så för att han longerades utan inspänningstyglar, då en rem fattades till sidepullen så fick vi longera han i bara tränset. Jaja..

Det har åskat hela dagen, haglat, regnat, lite uppehåll... Jao. Så kan det vara. Resten av dagen pysslade vi mest i stallet. Skurade och oljade träet.



Trött Benni.


Stallsyssla... Fint blev det!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0