Fredag!

Äntligen fredag!:D Så skönt. Den här veckan har gjort mig rätt trött. :)
Idag hade vi häst hela dagen i skolan och min grupp hade körning med Anders såklart. Han tyckte att det var bra kört av mig efter lektionen. Kändes bra att få höra det. Vi körde hästarna ute på gräsbanan. Minors var ganska pigg och glad idag:) I traven blev det en del galopp och han ville springa fort ibland, men shit vad kul vi hade idag! Och Rolex gick jättefint och var jätteavslappnad med Jessica som kusk! Så fina såg de ut! Anders bara "Det här måste jag ta kort på!".

Efter körlektionen och lunchen så jobbade vi våra hästar i rundkorallen. Vi skulle träna på att jobba dem i repgrimma och rep och att vara säker i sin roll, bygga upp ett förtroende mellan häst och människa. Jättenyttigt altså! Jag har verkligen fastnat för Minors personlighet. Så mysig. De här två dagarna har lärt mig en del och jag tycker numera att körning är skitroligt! Så roligt att jag faktiskt börjar fundera på att byta inriktning inom häst från ridning till körning. Men är inte säker än. Ska nog prata med lärarna hur upplägget ser ut för våra inriktningar och när vi kommer att ha dem. Och om vi kommer att ha dem mycket. Jag kommer att ha beslutsångest! För jag tänkte på det att jag kanske borde ta chansen att verkligen lära mig köra och utnyttja det via skolan. För körningen får jag ju inte någon annan stans. Min ridning får jag ju utanför skolan också... Man kanske borde passa på. Men aja:)

I morgon ska jag till Liseberg. Blir skittrevligt även om det kommer att regna lite och bara vara 15-16 +. Men jag ska nog övelreva det:D

"Nu är det fredagsmys om det så är det sista jag gör så är det fredagsmys hoppas inte föräldrarna stör nu är det slut på veckan det är dags för fredagsmyyyyyyyyys"
Någon mer än jag som har den på hjärnan hela tiden?


Anders visar hur han jobbar hästen i rundkorallen, på Minors:)


Här visar han en jättebra övning på Emil. sänka huvudet och få den att förstå.
Och att släppa direkt när hästen gör rätt (belöningen). Man ska aldrig heller se
hästen i ansiktet när man jobbar på detta sättet. Alla övningar som vi gjorde idag
skulle den här hästen behöva varje dag! Väldigt bra för Emil. Någon borde ta sig
tiden och jobba med honom varje dag i ett tag tycker jag:) Han lyssnade väldigt bra
mot slutet och annars är han rätt brötig. Jag kanske skulle haft detta som projekt i
stället... Att försöka få Emil att lyssna, vara uppmärksam och hålla sig på avstånd
från människan, att inte springa ner en. haha.


Emma och Rolex:)


Antonia och Minors!


Jessica busar med en trött Nicke:)

Vi hörs, läsare!

Kommentarer
Postat av: Jess

Haha xD att du tog upp det med mig och Rolle :D

söt du är <3

2009-08-21 @ 22:46:37
URL: http://jawss.blogg.se/
Postat av: lovisa

så gött med helg1! Puss sötis (L)

2009-08-22 @ 14:19:31
URL: http://jasperhale.blogg.se/
Postat av: Anonym

den reklamen e så bäst när han håller ut tonen i slutet xD

2009-08-22 @ 22:37:57
URL: http://sandrapandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0