Förlåt alla som inte gillar hästar:)




Hejsan, kom nyss hem. Har inte hunnit vara hemma idag:) Trots att jag började efter lunch så åkte jag tidigt i morse till skolan för att tömköra Calypso (för er som inte vet så innebär tömköring att man går efter hästen med tömmar och jobbar den. Altså man kör hästen utan vagn typ;) Kass förklaring jag vet. Jättebra för både häst och människa, man ser hästen på ett helt annat sätt än när man sitter på). Åh vad jag tycker om den hästen! Idag var han stel och rak som en pinne men till slut började han slappna av och ge med sig, söka sig neråt mer och böja sig i båda varven. Ibland tyckte han att det blev jobbigt och då gör han så att han stegrar och bockar eller springer iväg i stället. Men han fick inte så stora ryck som han brukar få idag:) Nästan ingenting alls faktiskt. Bara lite vägran och en stegring. Jag och Jessica tömkörde i paddocken. Var rätt geggigt och blött! Mina svarta byxor blev bruna nertill:) Ridhuset var upptaget och Jessica ville inte vara i en rasthage, haha. Annars var det en bra idé av Stellan:) Bra underlag och så.

Nog om häst höll jag på att säga (men tyvärr för er som inte är hästintresserade så är det inte nog än)! Nej men på eftermiddagen hade vi projektarbete på egen hand. Jag och Emelie käkade pizza i Vänersborg efter skolan och sedan följde jag med henne till stallet. Hon tog ju hand om sin lilla skadade Rominta. Sedan tog vi sötEmpans moppe till Brätte ridskola och kollade på hoppträning för Anette Högberg. Fräcka ponnyer det finns:)

I morgon är det redan torsdag! Shit vad den här veckan har gått fort. Otroligt fort.


Jag och Calypso som har en underbarpersonlighet! Och vad mycket bättre
han har blivit i hanteringen än tidigare år! Helt lugn. Och han lät mig pilla in
bomullen i hans öron utan protest idag:) Inte hänt när jag har varit med tidigare
haha. Vi har gosat massor idag jag och Calle!:)


Haha vi stötte på en miniponny idag i fårhagen!:) Så liten! Vi vet inte vad det är
för ras. Haha, detta ska undersökas:D Så söt! Sällskapssjuk ponny! Aldrig sett
den innan.


Emelie på Brätte:)

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

söta hästar! :)

2009-08-27 @ 11:01:39
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Frika

Så söt är han, ni är söta tillsammans <3. Älskar verkligen din dessigne har du lust att hjälp mig någon gång??? Du skulle vara en ängel, även fast du redan är en:).

Sv: Hahah det är jätte trevligt i lägenheten och allt känns så konstigt men man vänjer sig väl :). Nu har jag lagt ut en bild på costo :) Massa KRAMAR<3

2009-08-27 @ 21:03:29
URL: http://blonddancingqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0