Sista lovdagen

Som rubriken säger. Sorgligt! Vart tog veckan vägen?
Fyfan säger jag bara. Skola i morgon. Som om jag skulle ha pluggat nåt på lovet liksom... Som om JAG är beredd på att komma tillbaka och ligga i som en idiot i pluggandet. Knappast.

Denna röda måndag spenderades i stallet. Kom 7.00 som vanligt och släppte ut hästarna, mockade och allt det där. Red Benni på hopplektion 11.30. Både jag och Benni var lite trötta idag så det kunde gått bättre. Men det gör mig inget. Alla har sämre dagar. Jag älskar verkligen Benni, har nog sagt det förut på bloggen;) 
         När jag rider i paddocken, tror ni inte jag får syn på Charlotte, Anders och Sofia gåendes på stallplanen då? Jo!:D Det var verkligen längesen. Var i alla fall himla kul att se dem! Jag åker till stallet på lördag för att kolla hur det går på deras lektioner;) Och idag var det underbart ridväder! Efter ett svettigt ridpass skrittade vi av hästarna ute. Det är verkligen skönt. Det har varit lugnt i stallet idag. Få människor och inte så mycket att göra. Mockade lösdriften, tittade till ponnysarna och såna saker. Innan vi alla åkte hem lastade vi på en av ponnyerna som skulle åka tillbaka till där den kom ifrån. Hon funkade inte i lektionsverksamheten och lade sig bara ner. Inte bra! Hopaps att Linda hittar en bättre och mer passande ponny för denna nystartade verksamhet:)

I morgon är det upp till skolan som gäller. Ska redovisa tror jag. Jag har inte skrivit något på det än så det kanske är dags att göra det typ nu. Får väl se hur jag orkar med. Känner mig en aning deppig. Jobbig period nu altså. Är det inte på våren som man brukar vara glad och pigg? Känner mig helt tvärt om. Beror nog på en hel del. Får väl hoppas på att det vänder snart. Jag tycker faktiskt att jag förtjänar en glad period snart. Jag tycker faktiskt synd om mig själv. Det får man lov att göra. Har varit alldeles för många deppiga perioder  genom åren som gått. Nej nu ska jag inte sitta och beklaga mig. För jag har faktikst kommit över allt det förflutna! Det mesta i alla fall:) Och det är verkligen en befrielse. Att ha gått vidare på nåt sätt.

Här kommer lite bilder på några vackra varelser från idag:




Ser inte höet ut som ett hjärta?:')


Tss denna söting har verkligen en kul personlighet!:)


Huvan är för manen... Den är hur lång och tjock som
helst! Han är vacker:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0