Heldag i stallet

Idag åkte jag och Anna till stallet 6.54 på morgonen:) Hur härligt som helst en sån här fin dag. Mockade och gjorde i ordning, sedan hoppade jag Benni:) Anna hoppade Fani, så söta tillsammans!:) Finns så många fina och snälla 4-åringar i stallet nu. Hur som helst så var Benidorm lika underbar idag som sist gång. Älskar honom helt enkelt! Skulle utan tvekan köpa honom om han var till salu och om jag hade haft pengarna. Han säljs nog snart skulle jag tro. En riktig pärla är han! Fick tyvärr inga bilder på honom idag.

Efter hoppningen så red jag, Anna, Nathalie och Kajsa en sväng till (Josefine, du borde rida med oss ju!=/). Jag satte mig på Relámpago som nyss satts igång efter att ha blivit friskförklarad. Han har stått en längre tid. Han som just hade blivit så fin och musklad men blev panikslagen på en uteritt av att en älg kom (de hästarna som annars knappast brukar reagera på nåt sånt!) och trampade olyckligtvis sönder sitt hovben på ett stenblock eller nåt. Nu får de ju börja om med honom!
Vi red bara en kort sväng ute på ängen. Sedan rullade väl eftermiddagen på, försökte gå en kort promenad med fegisen Dudo (jag lovar, fegare och mesigare häst får man faktiskt leta efter i detta land, sjukligt rädd!) också men gav upp efter att ha insett att det skulle ta minst hela dagen att gå den här rundan med honom om vi bara kom 1½-2 steg i minuten (räkna med ungefär 2 steg back också). Haha;D Ibland går det bara inte med honom. Han måste lära sig. Vi som gick en liten runda sist gång då det gick hur bra som helst.


Söting Relámpago!


Vad har er dag bjudit på?

Kommentarer
Postat av: Annis

de va kul i stallet..:D fani va jätte rolig att hoppa o du hoppade bra p benni:D

2009-04-07 @ 21:45:18

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0