Fästingchock!

Som varje år får jag en chock varje gång det händer. Och det är när min kära katt har en fästing krypandes i pälsen! När man upptäcker första fästingen. Eftersom att fästingar är värre än allt annat i världen för mig så är blir jag lika panikslagen varje gång. Här om dagen upptäckte jag en fästing krypandes i Misses päls. Vad göra? Fick ta papper och ta bort den. Så vidrigt! Jag klarar inte av dem! Stackars min lilla röda hårboll till katt. Han får inte lika mycket kel av mig under dessa perioder... I morgon blir det till att åka till djurapoteket och köpa fästingmedel eller vitlöksolja och droppa i pälsen på katten! Hoppas det hjälper. Nyss upptäckte mamma en till, fastsittande, färsting på halsen på katten. USCH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0