20:46

Hejsan!
Sedan förra inlägget har jag hunnit åka med mamma (som också är sjuk) och köpa lite godis på Godisjätten. Dock åt jag inte så mycket godis eftersom att jag har bestämt mig för att börja leva lite sunt:) Men lite åt jag väl ändå:P Mums. I alla fall... Såg på ett program, kommer inte ihåg riktigt vad det hette men det var i alla fall om WWF och deras projekt för att rädda världens utrotningshotade djur. Detta avsnittet handlade om pandorna i världen. Det var i repris. Såg ni det? Pandorna kommer dö ut helt inom några år om man inte gör något! Vi måste se till att rädda pandorna, och givetvis alla andra utrotningshotade arter! Jag önskar att jag var en superhjälte som kunde göra något! Programmet var verkligen känsloväckande, jag greps av en gråtattack! Jo det är sant! Sådana vackra djur ska inte behöve dö utav inavel och svält p.g.a  människor. Vad arg och ledsen jag blev när jag såg på det programmet!

Nu måste mänskigheten sluta vara så jävla självisk! Det är inte djurens fel att vi lever och förstör... Vi måste rädda dom. Vi måste också rädda miljön. Isbjörnar drunknar och svälter p.g.a att isen smälter t.ex! Det är inte nåt annat än fel. Jag beundrar alla som jobbar för rätt och inte fel stooort! WWF, Greenpeace och alla andra bra organisationer och föreningar!

Återblick till min dag...
Har läst på lite till hundprovet som jag får göra på onsdag. Om hundens tänder och bett. Usch vad tråkigt! Ångrar lite ibland att jag inte vale Historia B i stället för etologi och hundkursen... Kanske kan ändra mig? Eller så är det bäst att jag kanske håller mig till hundkursen. Ska strax jobba mig igenom ett helt skrivhäfte med frågor om kon, laggårs och mjölkning. Jobbigt men måste göras. Är lite på hugget.

Lyssnar för övrigt på en låt med Fall out boy just nu :) Låten Thanks for the memories är bara föör bra.

Nej vi höres, puss!:*



Kommentarer
Postat av: embla

Kul att du komenterar min blogg , hoppas du fortsätter och taggar andra med det också ! :D du har en kanon fin blogg !

2008-09-11 @ 22:09:06
URL: http://emblaholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0