Två tårtor intjänat!

hej och gokväll på er allihop!
Jag jat inte suttit något vid datorn förrens nu p.g.a en rejäl huvudvärk. Jag mådde inte alls bra när jag kom hem...
Men efter en liten stunds sömn i soffan mådd ejag genast bättre!

Idag i skolan skulle vi galoppera hästarna ute på fältet. Två och två skulle vi galoppera varvet runt och så skulle läraren ta tid på oss. Vi skulle jobba mycket med tempo. Först ut var Jessica och Kristoffer. Någonting hände, jag såg inte exakt vad men det såg ut som att Kryddan red förbi Vanessa (Kristoffer red Kryddan och Jessica Vanessa). Och så började hästarna få upp mer tempo ä vad dom skulle, Vanessa drog in magen som fan, Jessica åker av och sadeln vrider sig och hänger på Vanessas mage! Först trodde jag att det var Jessica som hänge under hästen och jag höll på att få hjärtklappning! Men blev lättad när jessica kom gåendes mot oss sen. Hon satt i alla fall upp på hästen sen och det var ju modigt gjort. Med tanke på hur hemskt det såg ut!

Efter Jessica och Kristoffers tur var det min och Matildas tur att galoppera varvet runt. Då fattade vi galopp och så hade Othello fel galopp så jag skulle bara byta galopp pch så råbockar han så att jag faller av hur jävla lätt som helst. haha xD Jag reste mig och gapade "faaan" eller nåt. Efter att han jag fallit av ställde sig den jäkeln och käkade gräs! Lyckat! Satt upp igen och skulle försöka igen men ack vad han hade svårt att ge sig! Travade han lite bara efter det. Lyckades hålla mig kvar andra gången i alla fall^^ Haha.
Och Kristoffer ska självklart ha en guldstjärna (haha, som på lågstadiet? XD) för att han var asduktig för att bara ha galopperat tre gånger i hela sitt liv!

Som "tradition" typ så gör man alltid så att den som faller av bjuder på tårta... Så klassen har tjänat två tårtor tills på måndag från både mig och Jessica! Mums ändå:) Haha. En liten kul grej av det hela. På måndag ska jag se till att hålla mig kvar;) Lovar:P haha. I alla fall göra mitt bästa.

Fick sån jävla nackvärk efter fallet, jag har haft problem med nacken sen innan. Så den är rätt känslig. Men vafan det går över:)


Othello "Otto" :)

Ska gå och lägga mig snart för imorrn ska jag upp till Bergahästen och rida:) Natti:*

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror det där med piratesfilmen stod på Veckorevyns hemsida x) blev asglad när jag såg det :D

2008-09-27 @ 07:56:52
URL: http://sisselisurr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0