Sjukhem

Hej hej och godag!
Vaknade runt 08.00, sjukanmälde mig till skolan samt käkade frukost, somnade om och vaknade igen ganska nyss. Usch vad sjuk jag känner mig! Halsen är helt igentäppad. Vaknade inatt av att jag inte kunde dra in luft i halsen. Gick upp på toa och in princip spydde upp slem. Äckligt! Syrran har studiedag idag, och hon är också sjuk idag! Hon är hes och hostar något förfärligt. Haha, rena sjukhemmet här hemma idag. Man får väl trösta sig med att tycka synd om sig själv:) Lätt att jag kanske ska köpa något gott till mig själv sen. Sätta på en film och mysa i soffan. Haha.

Men jag missar ändå rätt mycket i skolan som jag får ta igen sen. Lektioner om Shakespeare, regeringen och Sveriges styre, politik... Hästlektioner om att frisera hästar, visa häst för hand (inför utställning), ridning, prov på hundkursen. Jag ska plugga idag, det måste jag. Det praktiska är ändå ganska enkelt att ta igen. Ridningen blir ingen match att ta igen efter skolan nån dag, eller så hänger jag med ganska bra nästa lektion (det vi gör har jag ändå jobbat en hel del med på ridskolan Bergahästen). Knoppningen och friseringen/rycka man ligger jag före dom flesta andra i så där behöver jag heller inte oroa mig (hann rycka klart Tritons söta man förra veckan). Det är väl bara det teoretiska då. Får väl göra provet nästa vecka helt enkelt:) Och plugga som satan, det som går att plugga, till samhällsprovet.

Hur har ni det i skolan? Har ni mycket prov och ett tajt schema?

Förresten igår hade jag över 50 läsare (brukar ha 20-30), tack alla! :) Det var verkligen kul och se!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur får man sån där text som du skrivit längst ner som det är mellanrum emellan? :)

2008-09-09 @ 13:00:40
URL: http://sisselisurr.blogg.se/
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar--> Jag gjorde bara texten kursiv;) Jag har typsnittet arial på mina inlägg:)

2008-09-09 @ 14:13:56
Postat av: sandra

ok! ;)

2008-09-09 @ 16:15:39

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0