Sängen närmar sig

Happ, här skriver jag ett sista blogginlägg för idag. Sängen väntar. Det har börjat regna ute och det är allt lite småmysigt tycker jag. Känns lite lagomt höstigt ute. Men än tycker jag inte att sommaren är slut helt ändå på nåt sätt:) Idag har det faktiskt varit hyffsat varmt och massa solsken hela tiden! Tummen upp för det. Det har varit många fina dagar nu det senaste tycker jag. Undrar om man vågar ta ett sista kallt dopp utomhus för i år?

I morgon väntar nya äventyr höll jag på att säga, hahahaha xD Nej men just nu mår jag lite bättre än innan:) Mitt humör och mående växlar väldigt. Men så är det väl. Men jag tänker försöka se framåt. Det är ju det bästa man kan göra för att må lite bättre tycker jag. Eller... (jag kan aldrig förklara något särskilt bra) Men man ska alltid se framåt och aldrig älta det som redan skett. I alla fall om man vill lyckas och bli framgångsrik i livet. För det förflutna kan ändå inte ändras. Många har säkert hört det tusen gånger. Samma här (sist gång var det en av våra kära hästlärare, Anders, som bankade in det i huvudet på oss elever). Men det är ju faktiskt så. Och igår kväll fick jag lära mig av en otroligt betydelsefull person (känn dig träffad, jag älskar dig<3) att man kan klara allt. Man kan faktiskt klara det man vill. Vissa saker tar tid och andra inte. Men vill man något tillräckligt mycket så fixar man det:)

Jaja jag ska sluta tjata som om jag trodde att jag var vis och visste allt i hela världen. Haha.

Eller nej... En sak till förresten! Till alla er som funderar på livet, vad som är meningen med det o.s.v...
Jag tror att alldeles för många människor funderar för mycket på livet. Det är det som gör många människor lite nedstämda, dom funderar på varför vi lever o.s.v. Sluta fundera så mycket. Lär er framhäva det roliga och bra med era liv! Människor ni älskar, intressen ni älskar, o.s.v.
    Det finns faktiskt en mening med livet. Men vi behöver inte veta vad meningen med livet är. Det behöver vi faktiskt inte. Lev livet ändå! (en dag får ni reda på det... men kanske inte just nu i era nuvarande liv). Men det jag i alla fall tror är att det verkligen finns en mening. För hade det inte funnits en mening med livet så hade vi ju inte ens haft ett liv idag? Då hade vi inte ens levt. Något mer finns. Tro på det! Jag tror i alla fall. Jag vet. Alla får ju tro vad man vill. Men jag vet i alla fall själv att jag vet:) Och det gör mig så glad på nåt sätt! Jag har fått en (eller kanske fler) bekräftelse på det:) Thiihi, jag är verkligen en.... hm... hur ska man nu säga... andlig?... troende.... person. Dock inte religiös, jag tillhör inte ens en religion, inte född i en religion ens. Men med troende menar jag.... på det som finns mer än bara livet. Det högre. Religion är ju något som människan har skapat. Det jag tror på finns ju faktiskt:) 

Oj vad jag tjatar, förlåt alla människor! Vill bara att ni ska veta att det finns en mening med livet, så att ni inte ska gå och deppa sönder! Kommentera jättegärna mina inlägg. Vare sig ni tror på något eller inte. Bolla gärna tankar:D

Gonatt som sagt. Puss alla söta människor där ute:)


Kommentarer
Postat av: aBc

Älskar dig oxå!!!! Massor..........

2008-09-02 @ 09:25:55

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0