Lördag

Idag gick jag upp 06.00, åkte till stallet vid 06.50 (TACK till en viss person). Det var trevligt och jag och Linda (Ägare till Bergahästen och min ridinstruktör) plockade in lite hästar som vanligt. Det är verkligen stilla och tyst på morgonen. Man kan höra vattenfallet borta vid sommarhagarna ända till stallet. Mysigt. Solen sken idag:) Mockade, fodrade hästar, fixade med höet, och såna vanliga saker:) 10.30 red jag min vanliga lektion. Linda Aronsson är verkligen en görbra instruktör! Har aldrig vart med om någon som förklarar saker så bra som hon, och det finns väldigt få som är som hon, som instruktör då;) Att det är lite dyrare än på många andra ridskolor på Bergahästen, jag kan bara säga att det är värt pengarna! Det är det verkligen! Jag skulle bannemej anställa en som hon som min privata tränare!

Tillbaka till dagen... Red Levitona. Gick superbra! Hon har ju bara blivit riden i några månader i hela sitt liv så hon var verkligen superduktig! Skänkelvikningar, fattningar o.s.v. Och hon gick fint och kändes lite stadigare idag:) Mycket bättre än förra gången jag red henne. Så jag är supernöjd med dagen!

För övrigt så är det en jättefin höstdag idag. Lite kyligt men solen skiner i alla fall:) Mysigt med såna här fina höstdagar. Felicia och Amanda är hemma och är sjuka så dom träffar jag inte i helgen tyvärr. Dock Sandra kanske? Har inte hört av henne idag, men jag ringer väl henne senare om hon inte ringer<3:) Blir väl en chilldag säkert. Sitter och fryser och är fortfarande väldigt förkyld +att jag bara har sovit 2-3 timmar inatt. Känner mig nästan lite sjuk igen. Attans. Men får ta mig samman och pallra mig iväg till skolan i alla fall på måndag. Måste göra ett par prov och vara med på kick offen på torsdag här i Trollhättan såklart:) Dess utom ska jag rida på Bergahästen igen på onsdag. Fick en lektion som tack för att jag hjälpte till i stallet:) Trevligt!

Nej nu får jag kila iväg och sminka mig och klä på mig något annat än en rosa morgonrock och röda tofflor. Puss på er!


Bild på Levitona sen i våras! Visst är hon vacker?:) 8 årigt sto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0