Äntligen Freeedag!

Tja:D
Idag är det äntligen fredag:) Idag i skolan så red vi. Triton är mysig han. Vi gjorde en liten bana så att vi skulle ställa och böja våra hästar o.s.v. Lite tråkigt men vafan det är ju en utbildning det här. Triton är nice men det var lite jobbigt att få han att gå riktigt i form idag tyckte jag. Han var stark och drog en hel del också. Men annars var det väl trevligt. Vi red hela klassen (utom Zandra), så vi var 10 pers. Det känder ganska trångt. Är inte jättevan at trida så många på samma gång:P Men det har i och för sig ingen betydelse i själva ridningen. Man får anpassa sig helt enkelt.

Efter lunch hade vi lantbruksdjurs skötsel. Jag var i laggårn och valde en ko och en kvigkalv. Vi ska ha varsinna för att följa dom och deras utveckling under året. Min ko heter Julia och kvigan heter Fanny:) Sedan är dom ju numrerade också. Så nu har jag bara svistallet kvar. Ska välja en sugga. Usch. Jag kommer bara be läraren eller nån att ge mig en siffra (grisarna är också numrerade) för jag är inte noga med vilken sugga jag får att följa under året. Dom har jag ingen direkt relation till haha XD

Vi hade även 3 niondeklassare från Vänersborg på studiebesök på skolan idag, så dom följde med våran klass under dagen och tittade på vad vi gjorde. Och en fjärdeklassare från Trollhättan också:) Jag kan faktiskt rekomendera att välja naturbruk sen till gymnasiet om man gillar att arbeta med djur, hästar, natur o.s.v. För det är verkligen jätteroligt om man jämför med en vanlig skola, att gå på en sån här skola! Vi har jättekul på våra lektioner och det är bra sammanhållning på skolan över huvud taget. I alla fall på Nuntorp:) Besök Nuntorp vafan:D Man lär sig så otroligt mycket! Och man har nytta av mycket senare i livet! Man lär sig en del om livet faktiskt:) På Nuntorp finns det 3 inriktningar idag. Häst, jordbruk och jord/skog. Man lär sig även hel del om miljö, det gjorde i alla fall vi i ettan. Jättekul tycker jag! Vi har i alla fall skitkul på häst! :)

Och slutligen, vet ni vad jag kom på? Min blogg är jävligt tråkig! Jag ska förbättra den jag lovar! Mer bilder. Ska ta många bilder varje dag från och med imorrn hade jag tänkt... Wiiie*tummen upp*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0