Jag är dum

Vet ni vad? Jag hade ju massa hunduppgifter från hundkursen jag trodde att jag hade till nästa vecka, så förut tänkte jag att jag kunde göra dom idag! För att slippa göra dom alla andra dagar då jag säkert måste plugga annat. MEN. Vi har ju lov nästa vecka! Så då har vi ju ingen hundkurs. Gött va? Då la jag ner allt arbete och tänkte att jag gör det på lovet i värsta fall. Så jag har typ slappat (som vanligt) hela dagen för att jag trodde att jag inte hade något mer skolarbete att göra denna veckan. Men vet ni vad jag kom på? Att jag måste ju göra en redovisning imorgon! Hur ska jag hinna slänga ihop en redovisning (+skriftligt) om miljöpartiet tills imorrn nu då? Kommer jag att hinna? Vi får väl se... Annars får jag väl säga att jag glömde arbetet hemma (eller den klassiska, sista och kanske behagligaste utvägen.. Sjukanmäla sig.. Nej inte bra för närvaron!). Fast så var det (ungefär) förra gången också. Eller nej förresten... Jag sa att jag inte hade gjort det för det hade jag ju inte. Han blev arg, inte för att han visade det men ändå. Läraren alltså. Fyfan vad samhällskunskap suger! -.- Jag orkar ingenting längre. Jag kan inte säga samma sak igen, han bara "jag tycker inte det här är okej" sist gång. Fan också. Och våran samhällskunskapslärare som är så himla snäll och så! Bara för det så får man ju nästan skuldkänslor när man skiter i hans uppgift. Fast jag får ju skuldkänslor för typ allting. Men jag är snäll *blink*. Jag får skylla mig själv som är så jävla kass i skolan. Varför är inte jag en duktig elev? Jag vill ju vara en duktig elev! Men mycket beror nog på hur jag egentligen mår också. Jag menar inte bara nu, utan förra året och i högstadiet också. Har jämt varit sugig i skolan. I åttan var nog värst. Megahög frånvaro och många IG:n. Inte så bra. MEN, jag är skoltrött. Trött på vanliga, gamla, tråkiga, jobbiga, teoretiska ämnen... Såna ämnen som samhällskunskap typ. Vi har inte mycket teoretiskt, nästan inget alls om man jämför med många andra gymnasielinjer men ändå. Det mesta är praktiskt i stallet eller laggårn. Eller, en del teori har vi ju faktiskt också i och för sig. Vet inte. Jag vet ingenting längre! Jag har i alla fall jävligt mycket jag ska ta igen när det gäller skolan! Och det får mig att bli hyperstressad. Varför sätter jag mig inte då bara och gör skiten? Nej för att jag är lat och arg! Gaah. Är så besviken och arg på mig själv. Hjälp mig nån?




Kommentarer
Postat av: Sessan is bride to be

Åh så var den från nelly faktiskt mycket billigare. Tycker om färgkombination.. fast asos känns lite lyxigare kanske??

2008-10-22 @ 20:37:19
URL: http://sessan82.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag känner igen mig:/ Usch på att komma efter asså!:S

Och Erik är verkligen snäll å sånt.

Jaja, vi får försöka ta en sak i taget, först det viktigaste åså fortsätta så. Det ska nog jag göra iaf.. Får se hur det går..;)

2008-10-27 @ 11:30:24

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0