Onsdag

Tjo!
Hur är det fatt? Här är det... trött!! Jag är så trött ska ni veta. Sömnbrist är inte så trevligt faktiskt. Idag har jag ju vart i skolan som vanligt då. Haft hundkurs (anatomiprovet gick bra) och etologi. Jag måste börja på mitt etologiprojekt snart! Vi har mindre än en månad på oss nu. Så jag måste verkligen sätta igång. Beteendeprojekt hos katt och tiger blir det:) Nice tycker jag. Velade mellan att studera om lodjur och katt ett tag men till sist blev det tiger. Och katten. Stereotypa beteenden hos katten samt beteenden hos den vilda tigern, jämförelser o.s.v... Lite skojsigt faktiskt:) jag börjar få lite fart på skolan och plugget igen även om jag fortfarande ligger efter i mycket. Men jag känner ändå att jag kommer att hinna med. Har kommit igång bra, ja jag berömmer mig själv lite. Jag har kommit på att det faktiskt inte är så jäkla jobbigt när man väl har kommit igång. Att man faktiskt får stå ut. Det måste man.

Annars har jag inte gjort så mycket idag. Idag fick jag i alla fall en tid i morrn kvart i elva på kliniken i Ljungkile för att röntga mitt knä. Hoppas dom hittar något för jag vet själv att mitt knä inte är friskt. Att det är något fel på det. Det känner jag verkligen. Det är verkligen inget jag inbillar mig. Men vi får väl se vad dom säger imorrn:) Som ni kanske vet så har jag känt att jag kan röra på en lös bit eller något i mitt knä. Och jag får jätteont och kan inte böja benet. Knät låser sig på nåt sätt. Får så ofta och dte kan hålla i sig en stund. Riktigt jobbigt, speciellt när man ska rida eller liknande. Men nu på senare tid, kanske några dagar, har jag inte upplevt det. I stället har jag ont i knävecket som dess utom är svullet. Och jag kan inte ha mitt ben riktigt rakt för det känns som det spänns åt som fan i knävecket. Knepigt det låter va?

Bilder från idag; (klicka på dom små bilderna för större format)



Thihi, Emelie är min sovpolare på bussen;) "Gonatt" är det mesta vi säger
när vi satt oss på bussen och så somnar båda. Idag var jag dock rätt pigg
när jag åkte hem så jag passade på att smygfota, haha;D




Fundering!
Ofta ute, över allt, i skolan eller vart som helst... Så finner man fördomar mot varandra. Dom finns verkligen över allt. T.ex. om en ny etta på skolan går förbi och jag och vi hälsar trevligt på varandra så kanske jag får kommentaren av min kompis "varför hälsar du på den bimbon för?". Som om det var självklart att hon var en bimbo. Varför skulle hon vara en bimbo för? I själva verket var hon megatrevlig att ha och göra med. Eller när jag själv har haft en fördom om någon som jag tidigare uppfattat bitchig, kaxig och som en riktig liten diva. Utan att ens ha snackat med varandra. Vi har sneglat på varandra med den där vad-fan-glor-du-på-blicken. Men sedan när man väl har pratat med personen vid ett tillfälle (just det här tillfället så hade vi blivit indelade i samma grupp som skulle göra en sak i typ tre dagar som kräver sammarbete) så visar hon sig vara raka motsatsen. Känner inte ni igen er? Numera går jag sällan med fordomar. Jag pratar med perosnen och bildar en egen uppfattning om honom/henne innan jag kan bedömma hur hon/han är. Är det inte så det ska vara? Sluta gå runt med fördomar! Jag är så trött på fördomar! Bara för att man ser ut på ett visst sätt kanske, eller liknande... Oftast för mig i alla fall, så har det nästan aldrig vart så som jag har trott. Alla är vi människor. Och inget mer. Köt toch blod. Bilda en egen uppfattning innan du bedömmer en person. Och man kan inte bedömma en person på att bara se personen. På att bara gå förbi personen, på blickar och sneglingar. Nej minsann. Går du runt med fördomar?

XOXO

Kommentarer
Postat av: aBc

...du är så klok och du har så rätt.......

2008-11-20 @ 16:03:42
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar=> Klok vet jag inte men... rätt är det minsann! ;)

2008-11-20 @ 20:37:11

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0