Lite allmänt

Hejsan:)
Har käkat middag för inte så längesen, korv och mos blev det. Gott! Jag har prov imorrn på hela hästens yttre anatomi, hela skelettet, senor och artärer i hoven och sånt. Men jag glömde boken i skolan och även stencilen vi skulle öva på. Är sådär glad för det. Men hästens yttre anatomi kan jag, hoven, men inte senorna och artärerna. Jag kan skelettet en del men ändå inte hela utantill. Får helt enkelt försöka leta upp nån sida på nätet eller någon bild man kan plugga på;P Bara att sätta igång. Idag har jag ingen lust att få panik för att jag kanske inte kommer att klara provet imorrn, det är ju tur att omprov finns! :) Jag orkar inte hetsa upp mig på det.

Dagens...
Hiss:
Härligt väder! - Det var underbart höstväder idag. Fruset på marken och skinande sol. Man blir lite gladare:)
Diss: Otrevliga busschaufförer! - Har du också någon gång varit med om en busschaufför som tar för mycket betalt, beter sig som ett svin eller bara ger såna där hemskt tykna blickar? Du är inte ensam! Åh vad störande. När man var under 16 och fick åka för en halv så tog många betalt för en vuxenbiljett och säger något i stil med "Du får väl säga en halv så jag hör nästa gång" och vägrar ge en växel tillbaks trots att man sa tydligt "en halv till centrum". Eller dom där som surnar till som bin bara för att man betalar med kontanter istället för ett busskort. Ursäkta att vi åker buss då? Tur att jag har busskort nu i alla fall! I alla fall på vardagarna då vi får skolkortet av skolan. Jag har varit med om många otrevliga och ibland väääldigt otrevliga chaufförer. Skärpning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0