Dessa brandlarm

Hej alla glada, och givetvis alla sura och arga också.
Kom nyligen hem från skolan med huvudvärk och yrsel. Precis som igår fast inget kan vara värre än igår med det! Men det mesta gick över när jag tog en magnum. Mums. På tal om att må illa så vaknade jag på bussen i morses o trodde verkligen att jag skulle kräkas. Det har hänt förut en gång. Och så finns det sällan spypåsar på bussen nu för tiden längre.... jag menar tänk om det verkligen skulle hända nån gång! Det jag känner är inte åksjuka. Det är något annat. Usch liksom! Men men.

Idag i skolan körde vi häst och vagn. Det är intealls lika kul som att rida (inte så konstigt kanske med tanke på att ridning är det bästa jag vet i hela mitt liv)! Precis som tömkörningen (som att köra en häst fast utan vagn för er som inte vet, man går bakom eller snett bakom hästen och kör den med tömmar) så trodde jag ändå någonstans inom mig att det skulle få mig att ändra uppfattning så att det ändå skulle vara lite roligt med riktig körning. Men den här gången kändes det inte så. Men vem vet det kanske ändras. Vi har i alla fall kul i klassen med någons knäppa kommentarer eller liknande. Alla skrattar alltid och det är det som är så himla härligt.

Och i morse kvart i 8 (vi börjar 8) så stod jag i omklädningsrummet och bytte om till stallkläderna. När jag står där halvnaken, tror ni inte brandlarmet går då! Gud vad trött jag är på detta! Det går nästan varje vecka ju! Och för varje gång brandlarmet går så kommer alltid brandkåren. Det kostar skolan 10 000 kr varje gång. Dom borde göra något åt det där larmsystemet som går igång för ingenting eller så fort det kryper skalbaggar i systemet.
 
Idag ska jag försöka hinna med en riktigt rask promenad. Kanske hinner med lite plugg ikväll också, det gick ju så smidigt här om kvällen när jag pluggade:) Och i morgon ska jag ha stalltjänst på skolan me Emelie. Rickard är borta onsdag och fredag så jag tar hans dagar då i stället. Och då tar han två dagar av min stalltjänst vecka 50 i stället;) Bra va? Perfekt!


Gammal bild, men idag stod jag och gosade med den här sociala lilla
saken!^^, Ponnyn Alladin. Så himla mysig!  Sötponny!




Dagens hiss: Torp! - mamma ringde nyss och undrade om jag ville åka till Torp köpcentrum och shoppa nya ridbyxor. Åååh jaaaaa! Vad glad jag blev. Nu kommer jag nogi nte hinna med min raska promenad men ridbyxor är verkligen behövligt just nu! Love it! Äntligen! Får dom i förskott av mamma för mitt studiebidrag har inte kommit än;) Gött. Hoppas jag hittar några snygga ridbralls!
Dagens diss: Ingen snö - Det ligger ett tunt lager snö på marken. Men inget mer. Nu får det börja hända lite tycker jag! jag vill ha en halvmeter snö! Mysigt! Och nur nice är inte pulka egentligen?:D

Pusselipuss:*

Kommentarer
Postat av: Annis

vilken rolig dag du har haft:D nya ridbyxor e också bra..skulle behöva ett par nya..:D

2008-11-25 @ 17:44:31

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0