År 2008

Hejsan.
Klev upp klockan 10. Det var mycket tidigare än 13:00 i alla fall:) Tänk att lovet snart är slut. Skolan börjar redan nästa vecka. Längtar inte till lektionerna (vi kommer bara att ha häst två dagar i veckan). Det nya schemat suger dess utom. Men det ska bli jätteskönt att få träffa klassen varje dag:)

Idag är det årets sista dag då. Hur ska man sammanfatta 2008? Jag starade den här bloggen i år:) I augusti bestämde jag mig nog för att börja blogga. Innan hade jag en blogg ihop med min vän Felicia men det blev inte så mycket med den. Båda var oengagerade. Och den blev inte alls som vi hade tänkt tror jag. Men så bestämde jag mig för att starta en egen blogg efter att ha följt många andra bloggar ett tag. Jag kände att det kunde vara skönt att skriva av sig trots allt, och dela med sig av sina tankar. Jag menar; hallå alla hade ju en egen blogg! Man måste ju hänga med liksom;) Och jag är glad att jag startade bloggen. Det blev bra:) Jag har några trogna läsare. Och er tackar jag<3 Jag tackar alla läsare över huvud taget, trogna eller ej, för att ni kikar in här! Blir så glad. Snart startar ett nytt år. 2009. Då ska jag givetvis satsa på min blogg ännu mer med nya mål. Fler läsare, mer engagemang, nya mål som sagt! Det är något att de fram emot. Jag hoppas att min blogg kan bli större en dag. För det är så roligt! Och gud vad det är kul att följa andra bloggar och deras liv. Visst är det superkul? Att både ta del av andras liv och dela med sig av sitt eget. Tack blogg.se!

Men det finns ju mer i livet än bara bloggen. År 2008 var ett år som alla andra år känner jag. Kunde varit bättre men det hade också kunnat vara mycket sämre. Det är nog inte ett år som jag kommer minnas som speciellt i framtiden tror jag. Årets bästa var nog när jag tältade med Felicia och Sandra på stranden. Massa kul hade vi!:) Det är nog något jag kommer att minnas ändå. Eller när jag red Abbe (häst) ute på sommarängen... Minnen med hästar är livet liksom<3 Jag vill också tacka alla mina underbara vänner för ett fantastiskt år med dem! De har stöttat mig i vårrt och torrt och de betyder så himla mycket för mig. Likaså min kära familj<3
Årets sämsta... hm... Det måste vara att jag fortfarande inte har nått ett av mina viktigaste mål här i livet! Att få den kroppen jag så gärna vill ha. Att jag inte tränade så mycket som jag borde gjort. Men det nya året får komma med nya mål! Jag ska ge mig fan på det nu. Jag vet att jag sagt det många gånger men nu så! Man får väl aldrig ge upp även om jag lätt gör det. Jag är en höjdare på att ge upp. År 2009 måste jag försöka bli en höjdare på att inte ge upp. Jag har också som mål att utvecklas i min ridning mer än vad jag gjorde under 2008:) Låter väl rätt självklart för en hästtjej, eller?:)
Men snart kommer det in ett nytt år med nya mål:) Nya tider! Tänk på det folk! Ingenting är för sent. Varje dag är en ny dag med förutsättningar för att bli något bra. Man måste bara ha rätt inställning, rätt tankar. Visst får man stanna upp och gråta ibland, det är till och med nyttigt. Men tänk på att man måste fortsätta framåt. Alltid. Se framåt. Det som hänt i dåtid kan ändå inte ångras. Det är framtiden som är upp till oss själva:)

Gott nytt år!


Kommentarer
Postat av: **** ;)

Bra skrivet!! :)

2009-01-01 @ 19:34:45
Postat av: du vet inte vem

Bra skrivet!! :)

2009-01-01 @ 19:36:05
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar=> Oj vad anonym man är då;) Hehe taack!:)

2009-01-02 @ 01:39:44
Postat av: abc

du har så rätt, kloka ord.... puzz

2009-01-03 @ 13:27:52
Postat av: Sabrine - Krulltottsflickan

Svar till abc=> Tack<3 Puss!

2009-01-03 @ 18:35:59

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0