Första dagarna i skolan

Nu har jag redan gått två dagar i skolan. Första dagarna har vart helt okej. Men gud vad trött man blir i huvudet! Jag är helt sömnig när jag kommer hem. Bussarna hem är alltid försenade också, igår var den typ 20 min försenad! Dåligt. Fast det beror på vägarbete har jag för mig. Men ändå. Jag tycker i alla fall att det är rätt påfrestande att stå och vänta på bussen länge.
    Första dagen, altså igår (ledsen att jag inte hann blogga igår), började vi dagen med att våra nya mentorer presenterade sig och berättade vad utbildningen kommer att bjuda på o.s.v. Vi fick våra scheman för alla ämnen, och ett schema för hästlektionerna. Schemat är rätt chill med tanke på att jag inte har någon matte eftersom jag inte valt att läsa B-kursen, och samma sak med engelskan. Jag tycker inte att jag behöver läsa vidare efter gymnasiet ändå. Jag kan lyckas med mitt liv och min framtid ändå. Det sämsta på mitt schema är lantbruksdjurs skötsel! Varför ska vi som valt att läsa hästhållning behöva göra ladugårdstjänst en helt vecka o.s.v? Men jordbrukseleverna behöver inte göra någon stallstjänst minsann! Varför? Vad har jag för nytta av att lära mig mer om kor och grisar när jag läser hästhållning? Det ska jag banemej ta upp! Det räcker med att vi hade praktik med korna i ettan. Vilket var roligt, men inte hur mycket som helst!
  Annars dom här två dagarna har vi tömkört, haft teori i hästhållning, lite praktikst i stallet o.s.v. Och på fredag och nästa fredag ska vi ha grupper med ettor och hitta på lite roliga aktiviteter åt dom;) Skojsit, skojsit. Hepp, nu ska jag kolla lite andra bloggar, vi hörs senare hoppas jag!


Triton, hästen som jag ska rida och ha på lektionerna fram tills höstlovet
och kanske lite längre än så:)


Jessica och Emma, underbara vänner<3 Michaela fattas på bilden. Vi är
Nuntorps bästa gäng!


Alladin, sötaste ponnyn! Och även den enda ponnyn (just nu i alla fall)
bland alla hästar i lektionsstallet.


Girltalk på Emmas och Jessicas internatrum var de här;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0