Blixtrar och dunder

God förmiddag! Eller för mig är det snarare god morgon. Vaknade för en timme sedan. I några veckor har jag alltid sovit länge nu. Det blir en stor omställning är jag sedan ska gå upp klockan 05.00 för att åka till skolan. 
    Inatt vaknade jag av en smäll, en rejäl sådan. Jag vaknade av att jag hoppade till sådär ni vet. Ett tag funderade jag på om det var krigsbomber, haha. Men det var några rejäla åsksmällar:) Sånt är så mysigt!! Jag älskar mysiga, rejäla åskoväder när man sitter inne och myser. Haha, så länge man har tak över huvudet.
    För en gång när jag var ganska liten och jag var och badade med min mamma, hennes väninna och hennes son så kom det världens åskoväder när vi var på stranden! Det var ganska långt till bilen. Vi packade ihop fort som bara den och började gå mot bilen. Det rådde kaos på bastället, alla var nog rädda. Speciellt alla barn. Men när vi hade gått lite mer än halvvägs så började mammorna säga "spring!". Haha så alla fyra sprang livrädda mot bilen. Blixtrarna kom från både vattnet och land, dom bara fanns där hela tiden runt oss. Men sedan skrattade vi lite åt händelse, hur chockerande rädda alla hade vart o.s.v. Någon som har historia om åskoväder som ni har varit med om?
    Nej nu ska jag alldeles strax gå och göra frukost. Ska bara ge min katt lite pussar och kel först:)


Min älskade katt! (precis efter att bilden togs så ramlade han ner hihi^^)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0