6 dagar kvar

Tänk att det bara är 6 dagar kvar tills min skola börjar! Helt otroligt vad fort tiden går. Jag tyckte nyss att det var år 2007 och man var übernervös för att man skulle börja ettan! Nu blir det tvåan. Och snart är det trean. Haha, känns om en vecka går som 2 timmar. Tiden bara rinner iväg på nåt sätt. Läskigt ju. Eller är det bara jag som tycker så?
    Sommaren gick som ett ögonblick och nu är det stor tid för att shoppa nya kläder och väskor till skolan. Pennor och block. Nya ridbyxor (så att jag har ett nytt par till skolan, pluggar nämligen hästhållning) och nya, varma ridstövlar till vintern! Det är ju en fördel att det är massa reor nu:) Får väl se vilken dag det blir. Behöver ju inte ha allting just nu. En del av mig längtar tillbaks till skolavslutningen för sommaren är ju årets underbaraste tid! Ljusa nätter, varma och sköna stranddagar, m.m... Men en annan del av mig tycker att hösten lika bra kan komma igång, och att det ska bli trevligt med skola igen. Jag går på världens roligaste skola tror jag! Om man jämför med många andra skolor... Alltid trevlig stämning, mycket praktik, mycket stall och massa trevligt folk! Ska bli underbart och träffa polarna igen o.s.v.  Fast den inställningen har jag inte haft under ettan hela tiden men jag ska försöka att ha en bra inställning som denna hela året:)
    För jag tycker faktiskt att skolan och plugg är helt okej. Jag förvånas över mig själv att jag tycker så för under hela min tid i grundskolan har jag alltid vart den som dagdrömmer bort alla lektioner, skippar pluggandet och hade ångest varje söndag och lovens sista dagar... Men så är det inte längre. men det är ju för att jag gör något jag verkligen vill. Jag har turen att plugga en linje och en inriktning som är mitt intresse. Mitt liv. Under sommaren har jag mest spenderat min tid här i stan men om 6 dagar får jag komma ut på den riktiga landsbygden igen! Mysigt:)
    Kommer där emot inte att bo på skolans internat längre, som jag gjorde under cirka 2 tredjedelar av ettan utan nu kommer jag att pendla. Tar ju inte så värst lång tid egentligen. Jag gillar det på nåt sätt. Kan fortfarande träffa mina gamla vänner i stan och ta en fika om jag vill...


Rolex, på naturbruksgymnasiet Nuntorp. Hästar är mitt liv!

Kommentarer
Postat av: sandra

SHIT va fin din blogg blev :-o du MÅSTE hjälpa mej, fattar ingenting xD !

2008-08-13 @ 10:41:43
URL: http://sisselisurr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Psst!
Svar till anonyma och till de som inte har/fyllt i fältet för URL/bloggadress ges på samma inlägg bland kommentarerna. Tack för din kommentar:)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0